13 maart 2017

Stop olie- en gaswinning, versnel de energietransitie! Vanuit het Groene Hart, voor heel Nederland

Foto: duimdog
PETITIE: https://petities.nl/petitions/laat-het-groene-hart-niet-barsten?locale=nl  Het Groene Hart is een unieke plek in de Randstad van Nederland. Omringd door grote steden en industrie, biedt het in de nabijheid van miljoenen mensen ook een plek voor rust, natuur, cultuurhistorie en gemoedelijkheid. De inwoners van het Groene Hart zijn trots op hun regio en de rol die zij speelt in de Randstad.

ONDERWIJS

De huidige regering heeft passend onderwijs ingevoerd als bezuinigingsmaatregel. Kinderen die extra aandacht nodig hebben komen in veel te volle klassen terecht.

HUURWONINGEN

Als u in gemeente Woerden op zoek gaat naar een betaalbare huurwoning dan valt dat nog niet mee.

ZORG & ZIEKENHUIS

Als het tegenwoordig over de zorg gaat in Nederland, dan wordt er vooral gesproken over de hoge kosten of het gebrek aan goede zorg.

3 november 2015

Sociale huur en woningbouw in Woerden

Om de nationale staatsschuld te verminderen legde  Rutte II de verhuurderheffing op aan alle verhuurders in Nederland die 10 of meer woningen verhuren.  De reden zou zijn dat ook de verhuurders financieel dienen bij te dragen aan het vullen van de schatkist (Bron, Rijksoverheid)1. De verhuurders op hun beurt rekenen deze heffing massaal door in de huurprijzen . De stijgende huurprijzen leiden vervolgens tot een toename van (dreigende) huisuitzettingen. Ook de armoede en het gebruik van voedselbanken neemt toe en er komen steeds meer burgers met schulden . Steeds vaker is sprake van de situatie waarin de burger zich voor de keuze ziet staan tussen het betalen van de rekeningen voor de zorg of de huur.