Blog Wilma de Mooij

8 oktober 2017

Patiënten weten het, zorgbestuurders Hofpoort staan glashard te liegen tegen de krant.

Foto: Wilma de Mooij
De Spoedeisende hulp (SEH) verdwijnt uit het Hofpoort te Woerden met in zijn kielzog de huisartsenpost (HAP).  De Woerdense huisartsen zeggen dat zij niet buiten de nabijheid van een SEH kunnen als het gaat om zorg buiten kantoruren.

27 juli 2017

Wat is bij een zorgvraag voor iemand in Woerden belangrijk in het leven?

Foto: Doeke en Nelleke Stuurop
Heeft de top van de fusieorganisatie Hofpoort-Antonius voldoende oog voor wat belangrijk is voor de inwoners van Woerden en omgeving, of heeft de Raad van Bestuur in de missie een luchtkasteel te hoog in het vaandel geplaatst?

3 november 2015

Sociale huur en woningbouw in Woerden

Om de nationale staatsschuld te verminderen legde  Rutte II de verhuurderheffing op aan alle verhuurders in Nederland die 10 of meer woningen verhuren.  De reden zou zijn dat ook de verhuurders financieel dienen bij te dragen aan het vullen van de schatkist (Bron, Rijksoverheid)1. De verhuurders op hun beurt rekenen deze heffing massaal door in de huurprijzen . De stijgende huurprijzen leiden vervolgens tot een toename van (dreigende) huisuitzettingen. Ook de armoede en het gebruik van voedselbanken neemt toe en er komen steeds meer burgers met schulden . Steeds vaker is sprake van de situatie waarin de burger zich voor de keuze ziet staan tussen het betalen van de rekeningen voor de zorg of de huur.