MELDPUNT HUISARTSEN ZORG DICHTBIJ!

De basis voor goede zorgverlening aan de Woerdenaren wordt afgebroken!

Dit kunnen we niet laten gebeuren!
Kom op Woerden!

• Is dit de zorgverlening die wij voor Woerden willen?
  • Is dit de zorgverlening waar wij als burgers voor willen betalen?

NEE!

In Woerden en omstreken hebben inwoners 33.500 maal petities ondersteund voor behoud van goede basiszorg in Woerden!

• 18.500 keer namen mensen de moeite om de petitie voor HAP & SEH te steunen.
  • Eerder werd de petitie voor het behoud van het Hofpoort 15.000 keer gesteund.

Via dit meldpunt worden alle inwoners opgeroepen om in AKTIE te komen om het tij te keren. Kom op Woerden! Een aantal inwoners is het actiecomité “Zorg Dichtbij de Mensen’ gestart. U kunt zich aansluiten! Mail naar zorgdichtbijdemens@gmail.com

• Onze Huisartsenpost (HAP 24/7) staat op het punt te verhuizen naar Leidsche Rijn.
  • Ons prachtige met vele prijzen gelauwerde streekziekenhuis Zuwe-Hofpoort wordt langzaam maar zeker tot en met de basis leeg-geknabbeld door het (alsmaar) noodlijdende Antonius!

Inwoners kunnen dit tij keren. Als zij samen optrekken en opboksen tegen de macht van de ZORGVERZEKERAARS en keuzes die DEN HAAG maakt t.a.v. de ZORGFINANCIERING.

Inwoners hebben voor Woerden het actiecomité ‘Zorg Dichtbij de Mens’ opgericht, zij willen:

• Huisartsen én zorgbestuurder Antonius overtuigen dat de keuze voor de Woerdense Huisartsenpost in Utrecht Leidsche Rijn onverstandig is en dient te worden teruggedraaid naar Woerden.
  • Den Haag overtuigen dat goede basiszorgverlening niet langer gewaarborgd is in Woerden vanwege de dwangmacht van de zorgverzekeraar en de daaruit voortvloeiende bestuurlijke keuzes van Antonius Ziekenhuis. Alsmede door de politiek bestuurlijke keuze voor verplaatsing van steeds meer zorgverlening van de 2e naar de 1e lijn.

De huisartsen willen een Spoedeisende hulppost (SEH) Dichtbij de HAP om goede zorgverlening 24/7 te waarborgen. Patiënten willen goede zorgverlening Dichtbij (Huisartsenpost 24/7 en volwaardig Ziekenhuis).

Door de keuzes van Antonius Ziekenhuis hebben de Woerdense patiënten (en (huis)artsen) het nakijken, dág prachtig Hofpoort, dág HAP in Woerden. Hallo eisen van het college van zorgverzekeraars en van de manier waarop de zorgbestuurder van Antonius daarmee omgaat. Stop met de grootschalige OPERATIEFABRIEKEN op afstand welke aan de lopende band VOLUMENORMEN leveren.
Dure operatiefabrieken met torenhoge (medische) ambities, ingegeven door exponentiële technische ontwikkelingen en alsmaar duurdere apparatuur.
Wie wordt hier rijk? Wie wordt hier beter?

Het actiecomité Zorg Dichtbij de Mensen’ zegt: wij accepteren de keuzes van Antonius niet!
Wij willen Regionale zorgverlening dichtbij, op de menselijke maat.

Andere keuzes zijn mogelijk! Een andere keuze is NOODZAAKELIJK VOOR WOERDEN!
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald!

Dit meldpunt is bedoeld als OPROEP AAN ALLE INWONERS uit Woerden (en omgeving).
Laat van u horen!
Klik op onderstaande link, laat uw naam e-mail en telefoonnummer achter zodat het actiecomité u kan uitnodigen als zij gaan actievoeren.
Via dit meldpunt kunt u ook uw praktijkervaring delen. Anoniem als u wilt.

Het actiecomité ‘Zorg Dichtbij de Mensen’ bestaat uit inwoners uit Woerden en omgeving.
U kunt zich aansluiten!
Mail naar zorgdichtbijdemens@gmail.com of vul het onderstaand formulier in.

Het actiecomité wordt ondersteund door de SP, Inwonersbelangen en Lijst van der Does.

Doe mee!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)