Zal Woerden weer buiten zwemmen in 2012?

22 september 2011

Zal Woerden weer buiten zwemmen in 2012?

Het college van Woerden kiest voor het belang van de Woerdenaren; de zandwinning bij de Cattenbroekerplas wordt stopgezet. Men zal de ontgrondingsvergunning niet laten verlengen en op 1 februari moet de hele zandzuiginstallatie al ontmanteld zijn en het strand opgespoten. Dit is natuurlijk fantastisch nieuws!

Actiegroep NZMZ (Niet Zuigen Maar Zwemmen!) blijft deze zaak in de gaten houden, vooral of de gemeente zich aan de afspraken houdt en het gebied snel beschikbaar maakt. Ook zullen we alsnog de handtekeningen die we tot nu toe verzameld hebben bundelen. Op het moment dat er iets opvallends gebeurt zullen we u daarvan op de hoogte stellen, maar dat kan ook andersom. Als u nieuws heeft over deze zaak kunt u contact opnemen:
info@nietzuigenmaarzwemmen.nl

We willen iedereen bedanken die heeft meegewerkt aan deze actie; degenen die de petitie ondertekend hebben, mensen die actie gevoerd hebben op strand Cattenbroek 20 augustus, media die aandacht aan deze actie hebben besteed, mensen die de actie hebben gepromoot d.m.v. social media, etc.
Check regelmatig deze website om op de hoogte te blijven van deze actie of toekomstige acties en andere spannende ontwikkelingen omtrent de SP Werkgroep Woerden (SPWW). U kunt ook vriend worden op Facebook (SPwoerden).

Hier kunt u het radio-interview met Ilse van Loveren beluisteren: