ARMOEDE WERKT NIET

1 december 2011

ARMOEDE WERKT NIET

Woensdag 16 november jl. voerden wij in Woerden actie tegen de bezuinigingen op regelingen voor jong gehandicapten en de sociale werkvoorziening.

Het was een stralende dag en met de toestemming van de gemeente op zak gingen we van start in de Voorstraat ter hoogte van de Kruisstraat. Om het protest tegen de bezuinigingen kracht bij te zetten hebben wij gesigneerde werkhandschoenen ingezameld waarop mensen hun boodschap voor het kabinet konden schrijven.

We kregen veel positieve reacties en creatieve boodschappen aan het kabinet. We hebben ruim 400 getekende werkhandschoenen opgehaald. Deze handschoenen worden door heel Nederland opgehaald en zullen op 10 december als ‘ketting van solidariteit’ gepresenteerd worden. De SP regelt het vervoer naar dit evenement (in ieder geval) voor leden; neem contact op met de werkgroep via het contactformulier (link).

We willen iedereen die heeft meegedaan met de actie hartelijk bedanken voor hun inzet en enthousiasme. Deze actie gemist? Hou de website in de gaten voor toekomstige acties of wordt vriend op facebook (SP Woerden).

Foto's: Vincent Mulder