LEERLINGVERVOER SPECIAAL ONDERWIJS

12 oktober 2014

LEERLINGVERVOER SPECIAAL ONDERWIJS

De afgelopen tijd zijn er bij de SP Utrecht klachtenbinnengekomen over de chaos die het binnen het leerlingenvervoer in Utrecht zou zijn.

Ouders weten niet wie hun kind ’s ochtends komt ophalen, kinderen worden te laat en soms helemaal niet opgehaald en het is lastig om gehoor te vinden bij de vervoersmaatschappij.

SP-raadslid Wijlhuizen:”Het is een kwetsbare groep kinderen die veel baat heeft bij ritme en regelmaat en dus niet bij slecht georganiseerd en uitgevoerd leerlingenvervoer. Dit moet dus zo snel mogelijk, liefst morgen nog, worden opgelost.”

De SP Utrecht heeft schriftelijke vragen gesteld aan de wethouder om zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen. “Al in 2011 ontvingen wij klachten over hoe dit vervoer geregeld was. En daar lijkt nu nog weinig in verbeterd. Daarom wil de SP graag dat de wethouder zo snel mogelijk inzicht verschaft in het aantal klachten en de gevolgen van die klachten op de ouders en de kinderen en dat hij tevens met oplossingen komt.” (Bron: https://utrecht.sp.nl/nieuws/2014/09/chaos-bij-
leerlingenvervoer-utrecht)

Wij willen de situatie in Woerden graag in kaart brengen. We willen niet alleen informatie over het leerlingvervoer, maar ook graag over het onderwijs zelf. Bent of kent u ouders van kinderen die speciaal onderwijs volgen buiten Woerden? Wij zouden graag met u in contact komen. Stuur ons gerust een mailtje of bel even.

Reacties

Hoe kun je nu schriftelijk vragen daar over gaan stellen. Er moet per direct actie worden ondernomen!!!!
Er staat notabene dat dit al vanaf 2011loopt.
Schandalig dat er met zo'n kwetsbare groep zo wordt omgegaan.
Als moeder van 3 kids met een beperking weet ik als geen ander waar ik over praat. Je moet er ook als ouders CONSTANT bovenop zitten.
Altijd maar weer!! Het houdt wat dat betreft nooit op!
Mensen die over deze situatie zich (gaan) buigen, nodig ik van harte uit een weekje mee te draaien in mijn gezin!!!!!