Sharon Gesthuizen spreekt in Woerden over de vluchtelingenproblematiek.

13 maart 2016

Sharon Gesthuizen spreekt in Woerden over de vluchtelingenproblematiek.

Tweede-Kamerlid Sharon Gesthuizen van de SP komt op maandagavond 21 maart een voordracht houden over de vluchtelingenproblematiek. De informatieavond start om 19.30 uur en wordt gehouden in de Maranathakerk te Woerden.

Tijdens de informatieavond zal er stil worden gestaan bij de oorzaak van de vluchtelingenstroom richting Europa en Nederland. De SP is er namelijk van overtuigd dat de problemen die er zijn alleen opgelost kunnen worden als de oorzaak van de problemen wordt aangepakt.

Veel van de problemen waarmee zowel de Nederlanders als de vluchtelingen mee te maken hebben, zijn helaas ontstaan door de bewuste keuzes van onze eigen bestuurders. Want wie sociale huurwoningen verkoopt en geen nieuwe bouwt, moet immers niet gek staan te kijken als er daarna lange wachtrijen voor een betaalbaar huis ontstaan. En wie bommen gooit in Syrië en Irak, moet niet verontwaardigd reageren als er daardoor mensen wegvluchten.

Verder benadert de SP de situatie rond de vluchtelingen met nuchterheid en solidariteit. “Het is belangrijk om mensen in nood te helpen maar niet alle mensen kunnen in Nederland of Europa wonen. Aan de mogelijkheden zitten grenzen. Maar waar liggen die grenzen eigenlijk?”.

Belangstellenden kunnen zich voor de informatieavond aanmelden door te mailen naar woerden@sp.nl  of even te bellen naar 06 54 226 430. Aanmelden is nodig omdat er maximaal 75 mensen aanwezig kunnen zijn.