Donderdagavond in de raadsvergadering

23 maart 2016

Donderdagavond in de raadsvergadering

Foto: n/a / Wikimedia Commons

Morgenavond is er een spoeddebat over "de vluchtelingen" die de komende twee jaar in Woerden gehuisvest zullen worden.

De SP zit in Woerden niet in de raad, dus kunnen we net als de burger, vandaag althans, alleen maar toekijken.

Wat wij als SP Woerden wel van harte hopen, is dat de discussie vanavond niet over hoeveelheden vluchtelingen, statushouders, asielzoekers, etc zal gaan, want die worden door het COA toegewezen. Dat is toch landelijke politiek, en daar hebben we lokaal geen invloed op. Nu niet meer althans.

Er zijn wel zaken die duidelijk de verantwoordelijkheid van de gemeenteraad zullen zijn, en waar de gemeenteraad het verschil kan maken voor de Woerdense burger. Deze mensen komen straks "als extra" op de Woerdense woningmarkt, en daar zal een grote uitdaging voor de gemeente liggen. Laat de raad het reeel behandelen, en er voor zorgen dat we op deze toekomst voorbereid zijn. Als we de huisvesting nu op de lange baan schuiven, is het de huidige woningwachtlijst die straks de dupe is.

Wij wensen de burgemeester, wethouders en de gemeenteraad sterkte, het zal zeker een spannende tijd gaan worden voor Woerden.

Het debat is openbaar, wanneer je niet naar het gemeentehuis kunt gaan, is het ook hier online te volgen.