25 Maart 12.00 Winkelcentrum MOLENVLIET.

19 maart 2017

25 Maart 12.00 Winkelcentrum MOLENVLIET.

Foto: SP Woerden

VERMILION GO HOME!

De SP Woerden trapt zaterdag 25 maart de actie tegen de olie- en gaswinning van Mijnbouwlokatie Papekop af. Vanaf plm. 12.00 uur.

SP is tegen de olieplannen bij Papekop. Dat is de hele Woerdense politiek en bestuur. Het olieboren kan echter zo beginnen omdat de beslissing in Den Haag wordt genomen. Met het aannemen van de nieuwe Mijnbouwwet is dat helemaal besloten.

De van oorsprong Canadese firma Vermilion Energy deelt de opbrengst met de Staatskas. Het werk van Vermilion is olieboren, fracken waar het kan. Het kan in Woerden.

Fracken is een vrij gebruikelijke methode om olie en gas uit hard gesteente te winnen. Er is een lichte vorm van fracking. Er is ook een verschikkelijke milieubelastende vorm van fracking.

Vermilion Go Home!

Over het algemeen is de politiek van olieboeren verschrikkelijk. Door deze politiek worden rijke landen als Nigeria helemaal beroofd en vervuild. Hier in Nederland moet je netjes om toestemming vragen. In Heerenveen wachtte Vermilion de toestemming niet af en ging gas winnen. Daarom een reden om Vermilion te wantrouwen.

Vermilion is een Canadese company. De CETA accoorden die helaas in het EU parlement werden gesloten kunnen voor Woerden bizzarre gevolgen hebben. Het vrijhandelsaccoord maakt het mogelijk dat Vermilion een miljoenenclaim neerlegt. Vanwege gederfde inkomsten, of verwachtte gederfde inkomsten. Daarna volgt een ongelooflijk tribunaal van Company advocaten zonder dat overheden, bedrijven en burgers daarin iets te zeggen hebben.  Dat is fijn voor Vermilion.

Vermilion is niet duidelijk over waar ze willen fracken. Ze komen met muffe praatjes over het draagvlak voor hun activiteiten.

Vermilion Go Home!

Hier in Woerden is geen draagvlak voor Vermilion. Dat is al lang aangetoond. Nu dus niet in slaap laten sussen. Wij willen hier geen Groningse toestanden. Geen aardbevingen, bodemdaling, geen rotzooi en vervuiling in het Groene Hart, geen bezorgdheid daarover, wij willen dit niet!

De SP trapt nu af en wij zeggen doe mee. Naar de Volksvertegenwoordigers in Den Haag zeggen wij doe mee.

Molenvliet, kom in actie!

Woerden, doe mee!

Heeft u een vraag?
Mail naar woerden@sp.nl
of reageer via onderstaand formulier.

Hoe er te komen met t OV?

Met Bus 3 die vertrekt vanaf de Noordzijde van NS Station Woerden.
Zie ook http://9292.nl/reisadvies/station-woerden/woerden_bushalte-molenvlietbri...