1100 handtekeningen, 'Laat het Groene Hart niet barsten'

12 april 2017

1100 handtekeningen, 'Laat het Groene Hart niet barsten'

Exploitatie van het Papekopveld bij Woerden is onacceptabel.

Wat opvalt is dat in Noord Nederland de aardbevingen niet beperkt zijn tot de grote velden. Al vanaf geringe bodemdaling zien we de bevingen.
Zie deze link naar alle aardbevingen sinds 1986.

Ook in Midden Nederland verwachten we sterke aardbevingen.
De brandstof in Woerden ligt minder diep, de grond in het winningsgebied is extreem slap. Ook loopt er een slapende breuklijn dwars door het Groene Hart. Daar komt nog bij dat het beoogde winningsveld ligt onder een stads-woonwijk en een waterwingebied.

SP Woerden is een petitie gestart. http://laathetgroenehartnietbarsten.nl/ Stop! Vermilion Go Home!

Dit initiatief heeft als doel olie- en gaswinning tegen te gaan in het Papekopveld in het Groene Hart. Ultiem doel is een verbreding tegen boren en fracken in heel Nederland, vanuit de actualiteit rondom het ‘kleine veld’ bij Woerden-Oudewater. In plaats van het doorzetten van de fossiele brandstofwinning willen wij een maximale inzet afdwingen op schonere, duurzame goedkopere energie bij de minister van Economische Zaken.

Vanuit het Groene Hart, voor heel Nederland. Alvast bedankt!

(lees via deze link wat we willen bereiken).