Inwonersavond. Olie of gaswinning in Het Groene Hart?

19 april 2017

Inwonersavond. Olie of gaswinning in Het Groene Hart?

Woerden - Oudewater - Inwonersavond - 24 april - 20.00 - Woerden.
Maandag 24 april a.s. wordt een inwonersavond georganiseerd in Bredius te Woerden over olie- en gaswinning in de kleine velden Papekop en Haastrecht en over wat de mogelijkheden zijn om winning onder Woerden-Oudewater tegen te gaan. Aanwezig zullen zijn: Tweede Kamerleden (Liesbeth van Tongeren GL, Sandra Beckerman SP), leden Provinciale Staten Utrecht en Zuid Holland, lokale politici en milieudefensie (Peter Kodde, team Energie).

Wat is er al bekend over (risico’s van) olie- en gaswinning in kleine velden o.a. in het Groene Hart? Wat kan en gaat de politiek doen om de meningen en belangen van de inwoners hoog te houden en brandstofwinning effectief tegen te gaan?  Wat verwachten de inwoners van de politiek? Wat kunnen en willen de inwoners doen?

In het initiatief ‘Laat het Groene Hart niet barsten’ hebben alle politieke partijen in Woerden de handen ineen geslagen, om samen een vuist te maken, los van de ambtelijke procedures waar College en Raad aan gehouden zijn. Op de inwonersavond van 24 april kunnen inwoners vragen stellen en kennis nemen van recente ontwikkelingen en van de ins- en outs van brandstofwinning in het Groene Hart. Ook kunnen inwoners, die dat willen, zich op deze avond organiseren om samen een vuist te maken tegen boringen onder Het Groene Hart.

De avond begint om 20.00, inloop vanaf 19.30.
Locatie, Bredius, Kievitstraat 40 Woerden
Heeft u een vraag? Mail naar woerden@sp.nl