Wethouder 'regelt' een met de zittende huisartsen concurrerende commerciële huisartsenpraktijk

28 februari 2018

In een interview zien we twee zorgondernemers, die een nieuwe huisartsenpraktijk willen vestigen in Woerden gebruik maken van 18.500 handtekeningen die  de actiegroep van inwoners ondersteund door Inwonersbelangen, Lijst van der Does en de Woerdense SP heeft verzamelt.

De zorgondernemers worden in hun plannen voor een commerciele huisartsenpraktijk vanuit het gemeentehuis gelegitimeerd door Woerdense politici. Maar niet door de actiegroep die de petitie is gestart en zich eigenaar noemt van de handtekeningen. De actiegroep heeft de Wethouder (Yolan Koster) laten weten dat de petitie hier niet voor bedoeld is en heeft haar daarbij de 18.500 handtekeningen overhandigd zonder aanwezigheid van de raadsleden. De actiegroep heeft haar daarbij gezegd erop te vertrouwen dat de zij de eerstvolgende vergadering dit correct aan de Raad zal communiceren en ook in het college dit recht zal zetten.

In het kader van de actie werd de Raad onjuist geïnformeerd over de petitie en het gesprek met HAGRO Woerden aangaande het instellen van een patiëntenraad.