De Mooij: 'PostNL moet rekening houden met de ouderen en mindervaliden in Woerden'

1 maart 2018

Het kan niet zo gaan dat 16 van de PostNL-brievenbussen in de gemeente Woerden verdwijnt zegt Wilma de Mooij, voorzitter en lijsttrekker van de SP in Woerden. Het postbedrijf heeft 5 brievenbussen uit Harmelen en 11 brievenbussen uit Woerden aangemerkt om te worden verwijderd.
Dit betekent dat inwoners straks honderden meters verder moet lopen. Voor veel mensen is dat geen enkel probleem, maar voor veel ouderen en mensen die slecht ter been zijn juist wel. De hoge heren en dames van het geprivatiseerde PostNL laten hier weer een sterk staaltje tekentafelbezuinigingen zien. De post is een publieke voorziening, niet een gunst.’

Wilma de Mooij wil dat er meer rekening gehouden wordt met de ouderen van dagen in de gemeente Woerden. ‘Het gemeentebestuur moet aan de kant van de ouderen en minder validen van Woerden gaan staan en met PostNL in gesprek gaan over deze slecht doordachte plannen.’

Woerdenaren die benadeeld worden door de plannen van PostNL kunnen zich ondertussen wenden tot de Woerdense SP afdeling via woerden@sp.nl of 06 14060039 (Edo de Roo).

Lees hier het overzicht van de plannen die PostNL heeft met alle brievenbussen in de provincie Utrecht.

Hieronder een overzicht van alle brievenbussen die in Woerden zijn genomineerd om te worden verwijderd door PostNL.

HARMELEN
Irenelaan 1