SP wil Woerdense compensatieregeling voor energierekening

26 februari 2019

SP wil Woerdense compensatieregeling voor energierekening

De SP fractie in Woerden dient een motie in waarmee het college wordt verzocht te onderzoeken voor welke groepen inwoners de financiële draaglast te groot wordt ten gevolge van de onvoorziene verhoogde energierekening. SP fractievoorzitter Wilma de Mooij stelt voor om voor deze groep een financiële regeling te treffen voor een geheel of gedeeltelijke compensatie.

Voor een gemiddeld gezin stijgt de energierekening dit jaar met 334,00 euro vanwege de rekenmethode van het planbureau voor de leefomgeving. De minister wil niet compenseren. De Mooij zegt hierover: “onbegrijpelijk, want er is een groep inwoners voor wie een verhoging van de energierekening met zo’n 30 euro per maand betekent dat de financiële draaglast nog verder wordt overschreden terwijl armoede en ongelijkwaardigheid erdoor worden gevoed. De gemeente dient de armoede te alle tijden en met alle mogelijke middelen te bestrijden”.