PERSBERICHT SP WOERDEN VERBOLGEN OVER ZETELROOF DE MOOIJ

4 juni 2020

PERSBERICHT SP WOERDEN VERBOLGEN OVER ZETELROOF DE MOOIJ

Het bestuur van SP Woerden heeft met verbazing en onbegrip kennisgenomen van het plotselinge vertrek van SP fractieleider en raadslid Wilma de Mooij. Op 3 juni 2020 werd bekend dat SP raadslid Wilma de Mooij overstapt van de SP naar de Partij voor de Toekomst.

Ieder lid heeft het recht andere politieke keuzes te maken. Maar het meenemen van deze raadszetel van de SP naar de Partij voor de Toekomst noemt het bestuur onfatsoenlijk en zetelroof. Vanuit de SP is aan De Mooij nadrukkelijk gevraagd de zetel aan de Woerdense SP afdeling terug te geven. Maar dat weigert zij. Hierdoor is de SP niet meer in de Woerdense gemeenteraad vertegenwoordigd.

De SP betreurt dat in eerste instantie voor alle kiezers die twee jaar geleden op de SP stemden.  En  voor de actieve leden van de SP kerngroep in Woerden die zich in de steek gelaten voelen.

De afdeling heeft volgens de SP Woerden wel degelijk bestaansrecht. De uitspraken van De Mooij als ware de SP een “partij van het pluche” worden met kracht tegengesproken. Volgens de SP Woerden is de SP een strijdbare en actieve partij en meer dan een gemeenteraadsfractie.

De afdeling is ook niet opgeheven, zoals De Mooij in de pers onterecht heeft vermeld. De afdeling behoort aan de 67 leden. Het bestuur zal op korte termijn gesprekken met de leden organiseren.

Voor contacten met de pers: Joop Welter waarnemend voorzitter SP Woerden jwelter@sp.nl 0643502161